top of page
Writer's pictureIt's Unique 精致马六甲

Cengkaman tayar SAWD, apa yang hebat tentangnya? 资讯 —— It's Unique 精致马六甲

Updated: Jun 23, 2021

Cengkaman tayar SAWD membuat anda tidak takut jalan yang licin dalam keadaan hujan.

Daripada pemanduan yang serba ringkas tersebut, Subaru XV tersebut sebenarnya telah meninggalkan kesan yang amat mendalam di dalam jiwa penulis yang masih baharu mengenali segmen crossover (pada ketika itu).


Sebagaimana yang kita maklum, crossover bermaksud gabungan ciri sesebuah SUV ke dalam kenderaan penumpang, dan seperti mana kita lihat, Subaru XV menggunakan asas sebuah Impreza hatchback sebelum diberikan rupa yang lebih ke arah off-road.


Penghantaran kuasa ke empat roda

Selaraskan dengan cepat mengikut keadaan jalanraya. Menghadapi jalan yang licin dengan mudah. Apabila salah satu tayar tersekat di lumpur dan tidak boleh keluar, ia juga dapat mengalihkan kuasa baki tiga tayar ke tayar yang memerlukan dan anda dapat keluar dari lumpur dengan mudah.


Supaya kereta mempunyai pengendalian yang fleksibel, mencapai keselamatan dan kestabilan tidak kira cuaca dan keadaan jalan.


Tidak begitu mudah untuk kereta terbabas

Tayar selamat dipandu ketika hujan dan memberi anda perlindungan terbaik semasa hujan. SUBARU pacuan empat roda mempunyai cengkaman yang lebih baik di jalan basah dan licin ketika hujan daripada kenderaan pacuan dua roda dan tidak mudah tergelincir.


Walaupun di tanah lembap, jalan gunung yang lasak dan jalan yang melengkung, pemandu dapat mengawal setiap tindakan dengan mudah untuk memastikan keselamatan pemandu dan penumpang.


Jika anda perasan, kebanyakan crossover mempunyai jarak kelegaan tanah sebenarnya lebih tinggi untuk memudahkan pengendalian terutama ketika memasuki kawasan kampung yang penuh berlopak.


Tidak takut akan putaran tajam

Setelah menghadapi rintangan, walaupun anda tidak memijak brek, ia dapat mengekalkan kestabilan pada permukaan jalanraya.


Ia dapat memberikan cengkaman maksimum sepenuh masa ketika membelok manakala sistem AWD tradisional hanya dapat memulakan pacuan empat roda apabila dua roda pemacu kehilangan cengkaman.


Subaru SAWD menggandakan cengkaman

Sistem pacuan empat roda sepunuh masa simetri, sentiasa mengekalkan keadaan terbuka dan memberikan daya pendoring yang mencukupi untuk empat roda.


Reka bentuk sistem transmisi yang seimbang dan pengedaran kuasa roda depan dan belakang yang tepat.


Turut dibantu dengan kadar ketegaran kerangka 70% lebih tegap, kemampuan sistem pacuan Symmetrical AWD dan pembahagian berat 50:50, kesemua ini menjadikannya sebuah kereta yang cekap dan mudah untuk dikawal.


AJ Premium Company Intro Video

//

Bình luận


bottom of page